Ξύλο: Χρησιμοποιείται κυρίως ξύλο φλαμουριάς ενώ για τις μεγάλες εικόνες το κόντρα πλακέ θαλάσσης. Τα ξύλα υφίστανται ειδική προετοιμασία. Σε όλες τις περιπτώσεις ακολουθείται ο παραδοσιακός τρόπος: Πρώτα μία στρώση ειδικής οργανικής κόλλας , μετά κολλιέται το ειδικό ύφασμα (τουλπάνι = muslim ή γάζα = gauze) ακολουθεί νέα στρώση κόλλας και έπονται 7 - 8 στρώσεις από ένα μίγμα τσίγκου, στόκου, τιτανίου και κόλλας. Σχολαστική λείανση της τελικής επιφάνειας που θα ζωγραφιστεί και τέλος πέρασμα της πλάτης και των πλαϊνών της εικόνας με κάσσια = cassia. |
Χρώματα: Τα χρώματα είναι κυρίως σκόνες πετρωμάτων και άλλων υλών, |
Χρυσός: Η παράδοση επιβάλλει την κάλυψη των κενών (αζωγράφιστων) χώρων της εικόνας με κολλητό χρυσό 22 καρατίων, |
(IMAGE) |
Βερνίκι: Η έτοιμη εικόνα επικαλύπτεται με ειδικό βερνίκι για προστασία της από την φθορά, την υγρασία και τα μικροχτυπήματα, |
Η Χρυσούλα Καψαμπέλη - Ευαγγελάτου γεννήθηκε στην Αθήνα και είναι απόφοιτος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών...
Μαθήτευσε στην αγιογραφία δίπλα στον αγιογράφο Τάσο Καθαρόπουλο
Κάθε εικόνα είναι χειροποίητη και αποτελεί ένα μοναδικό κομμάτι τέχνης. Οι τεχνικές και τα υλικά που χρησιμοποιούνται πρέπει, γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο, να ακολουθούν την παράδοση. Δείτε περισσότερα για τι σημαίνει αυτό...